
TAALONTWIKKELING
-Ontwikkelingsdysfasie: theoretisch kader, diagnostiek en begeleiding (Inge Zink) - 2 november 2017
- Onverstaanbare kinderen snel en efficiënt beter verstaanbaar maken a.d.h.v. de fonologische methode Hodson & Paden en
andere (Ingrid Herreman) - 29 oktober 2020
- Taalmaatjes: logopedische ouderbegeleiding bij kleuters (Ingrid Herreman, Wanda Heylen) - 4 april 2022
- Symposium TOS: wanneer talaontwikkeling niet vanzelfsprekend is (SIG VZW) - 28 april 2022
LEERSTOORNISSEN
- Rekenzwakke kinderen leren omgaan met de rekenwereld tot 100 (Hilde Heuninck) - 5 maart 2014
- Breuken zetten de wereld op z'n kop (Hilde Heuninck) - 17 februari 2015
- Kloklezen (Arteveldehogeschool) - 19 oktober 2015
- Beginnende en gevorderde leersmoeilijkheden remediëren op het niveau van de volledige lagere school (SIG) - 2 november 2015
- Dyslexie en vreemde talen leren in het basisonderwijs en vroege middelbaar (Katrien Horions) - 5 november 2015
- Rekenen met RekenTrapperS in 1, 2 en 3 (Sabine Hechtemans) - 26 januari 2018
- Webinar technische leesvaardigheid (VVL) - 1 oktober 2024
EET- EN DRINKPROBLEMEN BIJ JONGE KINDEREN
- intensieve trainingsweek eet- en drinkproblemen bij jonge kinderen (Marleen D'hondt) - februari 2023
- Voeding & prematuriteit: aanpak van voeding in de eerste levensjaren (Indra Lens & Charlotte Scheerens) - 27 april 2023
- Zuigproblemen: state of the art (Arteveldehogeschool) - 9 mei 2023
ANDERE
- Trainingscursus Typ10 (Christiaan Guidice) - 26 september 2014
- Logopedische begeleiding van kinderen met schisis (Mie Cocquyt) - 4 december 2014
- jaarlijks: congres Vlaamse Vereniging Logopedisten - 2013-2024
- het CLOSER-model: principes van motorisch leren inzetten bij enkelvoudige spraakklankstoornissen
en SOD (Arteveldehogeschool) - 7 februari 2025